تفاوت یو پی اس و استابلایزر

استابلایزر و یو پی اس هر دو تثبیت کننده های ولتاژ هستند.

استابلایزرها دستگاه هایی هستند که از آن ها صرفا به منظور محافظت از لوازم برقی در برابر نوسانات شهری استفاده می شود اما یو پی اس ها علاوه بر حذف نوسانات ناشی از اختلاف جریان، وظیفه تامین برق در شرایط اضطراری را بر عهده دارند.

استابلایزر و یو پی اس هر دو تثبیت کننده های ولتاژ هستند. استابلایزرها دستگاه هایی هستند که از آن ها صرفا به منظور محافظت از لوازم برقی در برابر نوسانات شهری استفاده می شود اما یو پی اس ها علاوه بر حذف نوسانات ناشی از اختلاف جریان، وظیفه تامین برق در شرایط اضطراری را بر عهده دارند. برای حذف نوسانات برق شهر و با هدف تثبیت ولتاژ خروجی در یو پی اس و استابلایزر از فیلترهای الکتریکی استفاده می شود اما شیوه کارایی و موارد استفاده آن ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. در واقع تفاوت عمده آن ها در این است که یو پی اس دارای باطری برای زمان های خاموشی و قطع برق می باشد.

تفاوت یو پی اس و استابلایزر

اگر میخواهید بدانید استابلایزر چیست اینجا را هم بخوانید

تفاوت کاربرد یو پی اس و استابلایزر

استفاده از یو پی اس و استابلایزر کاملا مطابق با نیاز مصرف کننده می باشد. به طور معمول در مکان هایی مانند بیمارستان ها، آزمایشگاها و مکان هایی که قطع برق سبب خسارت های جدی و جبران ناپذیر می شود از یو پی اس ها استفاده می نمایند. اما با توجه به این که در شهرهای بزرگ میزان قطعی برق کم می باشد استفاده از استابلایزر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. یو پی اس یک منبع تغذیه بدون وقفه می باشد که برق مورد نیاز برای دستگاه هایی چون کامپیوتر، تجهیزات مورد استفاده در بیمارستان و تجهیزات تصویربرداری، بانک ، دندانپزشکی، تجهیزات ایمنی و … را جدای از آن که برق ورودی وجود داشته باشد یا نداشته باشد را برای مدت زمان محدودی تامین می نماید.

تفاوت نحوه کار یو پی اس و استابلایزر

در یو پی اس جریان برق به وسیله یک باطری تعبیه شده فراهم می شود که وقتی دستگاه با قطع ورودی برق روبرو می شود با ذخیره برق در این باطری باعث جلوگیری از خاموش شدن و از کارافتادن دستگاه می شود.

اگر میخواهید بدانید یو پی اس چیست اینجا را هم بخوانید

استابلایزر دستگاهی می باشد که به نگه داشتن ولتاژ مشخص در دستگاه شما کمک می نماید. در واقع استابلایزر یک تثبیت کننده ولتاژ ورودی برای دستگاه می باشد که از ناپایداری ها و ولتاژ بالا که سبب آسیب به وسایل الکتریکی می شود محافظت می کند. استابلایزر در زمان افت یا افزایش ولتاژ برق شهر از میزان 220 ولت ولتاژ برق را کنترل نموده و آن را به سطح 220 ولت بر می گرداند و از دستگاه های الکترونیکی محافظت می کنند.

شما می توانید انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداری)، استابلایزر و انواع باتری یو پی اس  را با نازل ترین قیمت  از شرکت بهین تجهیز ماهور خریداری نمایید.

برای خرید یا مشاوره ی رایگان با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *