ساختار داخلی UPS

ساختار داخلی UPS

در مقاله های مختلف بارهای زیادی به این موضوع اشاره کرده ایم که یو پی اس دارای چندمدل مختلف می باشد که در ساختار داخلی ups نقش دارند. یو پی اس ها در سه نوع اصلی عرضه می شوند که به عنوان توپولوژی نیز شناخته می شوند.

یو پی اس چیست؟

به عبارت ساده  می توان گفت: یو پی اس دستگاهی است که در صورت خراب شدن برق، پشتیبان تهیه می کند  یا به اندازه کافی برای خاموش کردن تجهیزات مهم و با ظرافت به طوری که هیچ داده ای از بین نرود یا به اندازه کافی طولانی باشد تا بارهای لازم را تا زمان تولید ژنراتور عملیاتی کند تامین کرده و بری شما به نوعی زمان میخرد.

  • سیستمهای تک تبدیل

در حالت عادی، این نیروگاه های ورودی انرژی برق را به تجهیزات IT تغذیه می کنند. اگر منبع ورودی AC از کار افتد محدودیت های از پیش تعریف شده، UPS از اینورتر خود برای ترسیم جریان از باتری استفاده می کند  و همچنین AC را قطع می کند منبع ورودی برای جلوگیری از برگشت مجدد از اینورتر به ابزار UPS تا زمان مصرف برق باتری می ماند. هر ورودی در ابتدا اتفاق می افتد و به تحمل های عادی باز می گردد یا باتری تمام می شود.

  • سیستم های تبدیل دوگانه

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، این دستگاه ها دو بار برق را تغییر می دهند. ابتدا یک یکسو کننده ورودی قدرت AC را به آن تبدیل می کند سپس DC و آن را به یک اینورتر خروجی تغذیه می کند. اینورتر خروجی پس از آن قدرت را دوباره به AC تغییر می دهد. ارسال آن به تجهیزات IT این فرایند تبدیل دوگانه، بارهای مهم را از توان مصرفی خام جدا می کند. به طور کامل اطمینان حاصل شود که تجهیزات IT فقط الکتریکی تمیز و قابل اطمینان را دریافت می کند.

  • سیستم های چند حالته

این ویژگی ها هر دو فن آوری سیستم های  تک  تبدیل و سیستم های تبدیل دوگانه را به صورت قابل توجهی دربر میگیرد

خریدسیستم تبدیل دوگانه یو پی اس
سیستم تبدیل دوگانه یو پی اس

بهبود در بازده و قابلیت اطمینان

  1. در شرایط عادی، سیستم در حالت تعاملی خط کار می کند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه می شود. در ضمن نگه داشتن ولتاژ در تحمل های ایمن و برطرف کردن ناهنجاری های رایج موجود در ابزار قدرت.
  2. اگر قدرت ورودی AC خارج از تحمل های از پیش تعیین شده باشد برای حالت تعاملی خط، سیستم به طور خودکار به حالت تبدیل دوگانه تبدیل می شود و تجهیزات IT را کاملاً جدا می کند
  3. اگر قدرت ورودی AC فراتر از تحمل یکسو کننده مضاعف باشد یا خارج شود در کل یو پی اس از باتری استفاده می کند تا بارهای پشتیبانی شده را بالا و پایین نگه دارد. وقتی ژنراتور به صورت آنلاین می آید، ساختار داخلی UPS تا زمانی که قدرت ورودی تثبیت نشود به حالت تبدیل، تبدیل می شود. و پس از آن انتقال به حالت تعاملی خط با راندمان بالا برمیگردد.

جمع بندی

یو پی اس ها به چند حالت طراحی شده اند که به صورت پویا به تعادل ایده آل بین کارایی و محافظت تجهیزات و سیستم های شما می پردازد. انواع یو پی اس ها حداکثر کارایی را ارائه می دهند. با این حال ، هنگامی که مشکلی رخ  دهد ، آنهابه طور خودکار مقداری بهره وری را برای ارائه حداکثر سطح محافظت قربانی می کنند. نتیجه نهایی این داده ها این  است که مراکز مجهز به سیستم و ساختار داخلی یو پی اس می توانند در طول سال صرفه جویی زیادی داشته و متحمل کمترین خطر شوند.

شما می توانید انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداری)، استابلایزر و انواع باتری یو پی اس  را با نازل ترین قیمت  از شرکت بهین یو پی اس ماهور خریداری نمایید.

برای خرید یا مشاوره ی رایگان با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *