عوامل موثر در انتخاب و خرید UPS

عوامل موثر در انتخاب و خرید UPS

هنگام انتخاب و خرید UPS لازم است موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:

  1.  تاثیر تکنولوژی ساخت در خرید یو پی اس

اولین مورد موثر در انتخاب و خرید بهترین یو پی اس تکنولوژی ساخت است که موارد زیر را شامل می‌شود:

یو پی اس آنلاین و آفلاین:

آفلاین/ لاین اینتراکتیو: این نوع یو پی اس‌ها صرفاً با هدف جلوگیری از قطعی برق در زمان‌های قطع برق شهر یا منبع برق اصلی استفاده می‌شود. در نوع لاین اینتراکتیو در شرایط عادی ارتباط ورودی و خروجی از طریق اتوترانسفورمر (Autotransformer) با قابلیت تنظیم فقط دامنه ولتاژ، آن هم به صورت کند با سختی زیاد برقرار است و باتری نیز در شرایط شارژ قرار دارد.

آنلاین: UPS آنلاین علاوه بر کابرد فوق حفاظت کامل و دائم بر روی منبع برق اصلی را نیز انجام می‌دهد. این نوع یوپی‌اس مبتنی بر روش تبدیل دوگانه (Double Conversion) کار می‌کند، بدین صورت که ولتاژ ورودی ac را توسط یکسوساز به ولتاژ dc تبدیل کرده و شارژ باتری در لینک dc انجام می‌شود، سپس ولتاژ dc باتری را به ولتاژ ac در خروجی با فرکانس، دامنه و شکل موج مطلوب توسط اینورتر تبدیل می­‌کند.

یوپی اس تک‌ فاز یا سه فاز:

یو پی اس ها با توجه به اینکه ورودی برق آن‌ها (برق شهر) سه فاز یا تکفاز باشد به دو دسته یو پی اس سه فاز یا صنعتی و UPS تکفاز یا اداری تقسیم می‌شوند. در یوپی اس‌ های سه فاز باز هم بر اساس اینکه مصرف کننده ها تکفاز یا سه فاز باشند دو نوع 3 به 1 و 3 به 3 وجود دارد. به طور کلی بیشتر UPS های مورد استفاده در دسته اداری و کوچکتر از 10kVAهستند.

خرید یو پی اس

تفاوت یوپی اس رک مونت (Rackmount) و ایستاده (Tower):

ایستاده: یو پی اس‌ های Tower در مجاورت مصرف کننده‌ای که برق آن را تامین می­کند می‌باشد و اغلب بر روی زمین قرار می‌گیرند و کاربرد آن در دفاتر و محیط‌های اداری بدون کابینت رک مخابراتی است.

رک مونت: یو پی اس‌های رک مونت عموما برای سرورها و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار گرفته و در کنار این تجهیزات در رک‌­های مخابرتی، برق مورد نیاز این تجهیزات را تامین می‌کند. از معایب این نوع یوپی‌اس در مقایسه با یوپی‌اس ایستاده می‌توان به قیمت و خرابی بیشتر اشاره کرد.

 

یو پی اس ترانس بیس (Transformer Based) و بدون ترانس (TransformerLess):

ترانس بیس (Transbase): یو‌پی اس ‌های ترانس بیس به یو ‌پی ‌اس‌ هایی گفته می‌شود که دارای یک ترانسفورمر در خروجی می‌باشند که وظیفه‌ ایزوله کردن قسمت ورودی از خروجی را دارد که سبب افزایش وزن و قیمت شده و از موارد کاربرد آن استفاده در تجهیزات پزشکی لیزری و تصویر برداری حساس می‌باشد.

بدون ترانس (Transless): یوپی اس‌ های ترانس لس عمل ایزوله کردن خروجی نسبت به ورودی را با استفاده از تکنولوژی سوئیچینگ و به صورت الکتریکی انجام داده و دارای ایزولاسیون مغناطیسی نیستند که سبب کاهش هزینه و وزن دستگاه شده و موارد کاربرد آن همه تجهیزات به جز تجهیزات حساس پزشکی لیزری و تصویربرداری می‌باشد.

قطعی خودکار یو پی اس

  1. مشخص نمودن توان خروجی یو پی اس

به طور کلی انتخاب توان UPS مورد نیاز شما بستگی به مجموع توان تجهیزات مدنظر برای قرار گرفتن در خروجی یوپی‌اس دارد. از مهم­ترین مواردی که تاثیر مستقیم در توان یو پی اس دارد جریان راه اندازی مصرف کننده، خطی و غیر خطی بودن آن و همچنین بار مصرفی متصل به یو‌ پی ‌اس است. هنگام خرید UPS، توان یو پی اس انتخاب شده به منظور افزایش قابلیت اطمینان، لازم است حداقل 30 درصد بیشتر از توان بار مصرفی آن باشد. مشخص کردن این پارامترها به وسیله متخصص مربوطه با استفاده از تجهیزات اندازه‌گیری دقیق کمک به سزایی به شما برای انتخاب و خرید یو پی اس مناسب می‌کند.

  1. زمان برق دهی باتری یوپی اس

زمان برق دهی UPS بر اساس تعداد و ظرفیت باتری‌های آن مشخص می‌گردد، تعداد باتری‌ها که بر اساس ولتاژ لینک DC یوپی‌اس تعیین می‌شود عموماً ثابت است و معمولاً با انتخاب ظرفیت باتری‌ها  زمان برق دهی یوپی اس را انتخاب می‌کنند. مدت زمانی که یو پی اس قادر است برق دستگاه‌های متصل به آن را تامین کند از طریق رابطه‌ زیر محاسبه می‌شود.

 

همانطور که از رابطه بالا مشخص است یکی از عوامل تاثیر گذار در زمان برق دهی به عنوان یک پارامتر بسیار مهم در خرید UPS ، ولتاژ و آمپر ساعت باتری می‌باشد که بر روی آن‌ها درج شده است.

  1. ارتباط محل نصب و شرایط محیطی بر انتخاب و خرید UPS

از دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب و خرید یو‌ پی اس ، شرایط محیطی و محل نصب آن است. محل نصب UPS باید دارای سیستم تهویه مناسب و همچنین فضای کافی جهت انجام عملیات تعمیر و نگهداری باشد که سبب افزایش کارایی و طول عمر دستگاه و باتری‌ها می‌شود.

آیا نصب و راه ­اندازی و استفاده از یو پی اس سخت است؟

استفاده از دستگاه یو پی اس در اکثر موارد آسان است. شما به راحتی یو پی اس خود را به پریز دیواری وصل می­‌کنید، وسایل خود را به پریزهای یو پی اس وصل کرده و یو پی اس را روشن می‌­کنید. اکثر یوپی اس ها دارای ویژگی های جانبی مانند برقراری ارتباط با رایانه یا شخصی سازی تنظیمات پیش فرض (تنظیم ولتاژ و فرکانس خروجی، تنظیم صفحه نمایش و …) هستند، اما استفاده از ویژگی‌های اضافی اختیاری است. در موارد پیچیده ­تر کارشناسان فنی ما در شرکت مهرآذین بهراد پس از خرید UPS ، از مرحله نصب و راه اندازی تا مرحله پشتیبانی در خدمت شما هستند و نیازهایتان را برطرف می­‌کنند.

چرا خرید UPS سرمایه گذاری خوب و به صرفه ­ای است؟

با خرید بهترین یو پی اس و پرداخت هزینه­‌ای به صرفه در مقایسه با هزینه‌ ضرر و زیان خسارتها، شما می‌توانید از خسارت­های سنگین احتمالی شامل جلوگیری نمائید. مانند خرابی تجهیزات گران قیمت، اختلال در فرآیندهای کاری و خسارت­های ناشی از آن، از دست دادن داده­ های با ارزش، در خطر افتادن جان انسان­ها در موارد حیاتی و درمانی و …

شما می توانید انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداری)، استابلایزر و انواع باتری یو پی اس  را با نازل ترین قیمت  از شرکت بهین یو پی اس ماهور خریداری نمایید.

برای خرید یا مشاوره ی رایگان با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *