پنج قدم ساده برای انتخاب یک یو پی اس مناسب

پنج قدم ساده برای انتخاب یک یو پی اس مناسب

پنج قدم ساده برای انتخاب یک یو پی اس مناسب در مصارف تک فازشاید بتوان با اطمینان گفت در صورتی که پاسخ 5 سوال زیر داده شود بیش از 80 درصد مسیر انتخاب یو پی اس مناسب، پیموده شده است و شاید پس از آن صرفا باید بعضی از جزئیات را مد نظر قرار داد و یا از نظر هزینه تمام شده بین مدل های انتخاب شده تصمیم گیری کرد.

 

    1. چه تکنولوژی از یوپی اس با توجه به مصرف کننده مورد نیاز است؟
      • آنلاین (ONLINE)
      • لاین اینتراکتیو (LINE INTERACTIVE)

عمده تفاوت عملکرد این دو فناوری در حالتی است که برق شهر وجود دارد و عموما عملکردی مشابه در زمان بی برقی و استفاده از باتری دارند شاید بتوان گفت تنها برتری یوپی اس های لاین اینتراکتیو قیمت مناسب تر آن ها و برتری یو پی اس های آنلاین کیفیت و حفاظت موثرتر و کامل تر آنها در برابر اختلالات مرسوم برق شهر می باشد. در مورد انواع یو پی اس ها در مقاله بعد بیشتر توضیح داده خواهد شد.

پنج قدم ساده برای انتخاب یک یو پی اس مناسب

  1. یوپی اس انتخاب شده با توجه به مصرف کننده چه توانی داشته باشد؟
  2. چه مدت زمان برق دهی مورد نیاز است؟
  3. یو پی اس دارای ترانس در خروجی باشد یا نباشد (جهت مصارف صنعتی و پزشکی)؟
  4. ملاحظاتی دیگر:

اگر میخواهید در مورد استابلایزر و کاربردهای آن بدانید اینجا را هم بخوانید

  • یوپی اس به صورت رک مونت باشد یا ایستاده؟
  • یوپی اس قابلیت موازی شدن داشته باشد؟
  • یوپی اس باتری داخلی باشد یا اکسترنال؟
  • برق شهری معمولا دارای مشکلات متعددی بوده و دارای اطمینان پذیری 100 درصد نمی باشد بنابراین می بایست در تجهیزات حساس برقی از دستگاهی استفاده کنیم تا اطمینان پذیری را به 100 برساند. پیشنهاد اکثر متخصصان یو پی اس می باشد. این یو پی اس ها دارای توان چند صد ولت آمپر تا چند میلیون ولت آمپر می باشند که انتخاب آن کاملا به تجهیزاتی وابسته است که برای محافظت از آن ها می خواهیم از یو پی اس استفاده کنیم.

    چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم؟

    از جمله مشکلات برق شهری می توان به مشکل Power Failure  یا قطع کامل برق، Surg  یا اضافه ولتاژ لحظه ای، Sag  یا افت ولتاژ لحظه ای، Over Voltage  یا افزایش شدید ولتاژ، Under Voltage  یا کاهش شدید ولتاژ، Noise  یا نویز، Harmonic Distortion  یا اغتشاشات هارمونیکی، Swiching Transient  یا تاثیرگذاری سويیچینگ و در نهایت Ferquency Variation  یا نوسانات فرکانسی اشاره نمود.

     در تمامی این موارد با حضور یو پی اس در مدار برطرف شده و با تأمین برق سالم از ایجاد انواع خسارت های مالی و اطلاعاتی و حتی جانی جلوگیری نماید. در صورتی که بخواهیم مثال ساده ای بزنیم با به وجود آمدن هر یک از این مشکلات در هنگام کار کاربران با کامپیوترهای شخصی که یکی از ساده ترین مصرف کننده های برق است امکان آسیب رسیدن به CPU و سایر بخش های سخت افزاری این دستگاه بسیار زیاد و غیر قابل چشم پوشی است.قطع برقنوسان برق

    یو پی اس مورد استفاده اگر به درستی انتخاب شده باشد می بایست از تجهیزات متصل در برابر تغییرات ولتاژ خروجی، برگشت ولتاژ و یا دو فاز شدن برق ورودی، اتصال معکوس باتری، اتصال کوتاه خروجی و باتری و شارژر، رعد و برق و افزایش ناگهانی ولتاژ برق، افزایش دمای دستگاه و همین طور نویز های برق شهری به خوبی مراقبت کند.

شما می توانید انواع استابلایزر را با نازل ترین قیمت  از شرکت بهین تجهیز ماهور خریداری نمایید.

برای خرید یا مشاوره ی رایگان با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *