اتصال ژنراتور به یو پی اس چه کاربردی دارد؟

اتصال ژنراتور به یو پی اس چه کاربردی دارد؟

جهت بالا بردن ضریب اطمینان و داشتن برق پایدار و قابل اطمینان ، عملکرد همزمان  یو پی اس UPS و ژنراتور در کنار یکدیگر بهترین انتخاب می باشد که در این حالت توجه به توانایی و کارایی هر کدام از این دستگاه ها بسیار مهم است.

اكثراً دستگاه یو پی اس را صرفاً  به عنوان دستگاه برق اضطراری شناخته و كارایی و قابلیت آن را فقط در زمان قطع برق شهر می دانند و با داشتن ژنراتور (یا هر دستگاه مولد برق) بر آن باورند كه احتیاجی به UPS ندارند. در حالی كه اگر بخواهیم سیستم شبكه برق یك سیستم پایدار ON Line و بدون هر گونه نویز و نوسانات باشد ، حتماً بایستی از ژنراتور و یوپی اس به صورت همزمان استفاده نمود

مزایای این سیستم به شرح ذیل می باشد:

  • مكانیزم داخلی ژنراتورها مكانیكی بوده و  به مدت زمانی نیاز دارند تا با شبكه برق سینك شوند و این وقفه هر چند كوتاه باعث خاموش و یا  ریست شدن مصرف كننده ها می شود و غیر از صدمه زدن به دستگاههای مصرف كننده باعث از بین رفتن  اطلاعات و حافظه دستگاه كه بعضی مواقع حاصل ساعتها تلاش بوده می شود. در حالی كه با استفاده از یوپی اس در خروجی ژنراتور كه توانایی اتصال سریع به شبكه برق  (بصورت ON Line) بدون خاموش و یا ریست كردن مصرف كننده ها را دارند می توان از این مشكل جلوگیری كرد.
  • ژنراتورها اغلب دارای ولتاژ خروجی ثابت و یكنواختی نیستند و دائماً ولتاژ خروجی آنها در حال تغییر و  نوسان می باشد و چون اغلب یو پی اس ها مجهز به سیستم تثبیت ولتاژ برق خروجی می باشند , می توانند عمل تثبیت ولتاژ را در دامنه وسیعی از تغییرات ولتاژ برق ورودی انجام دهند و همیشه به طور ثابت ولتاژ تثبیت شده 220 ولت را در خروجی خود داشته باشند.

اتصال ژنراتور به یو پی اس چه کاربردی دارد؟

  • در زمان وصل بودن برق شهر ژنراتورها عملا” كاری انجام نمی دهند در حالی كه UPS ها با توجه به دارا بودن فیلترهای حفاظتی RFI و EMI و حفاظت درمقابل جریان و ولتاژ اضافه , رعدوبرق , نویزهای خارجی ، همیشه در مدار بوده و از مصرف كننده های حساس مانند دستگاه های پزشكی آزمایشگاهی , وسایل اندازه گیری دقیق و دستگاه های نظامی و كامپیوترها وسرورها  ….  حفاظت می نماید.
  •  یو پی اس دارای پورت نرم افزاری بوده كه با اتصال به كامپیوتر و اینترنت می تواند مقدار ولتاژ شبکه ، ولتاژ خروجی ، مقدار بارمصرفی و جریان ، فرکانس و میزان شارژ باتریها و دمای داخل یو پی اس UPS و تست باتریها و قابلیت ارسال فرمان خاموش سازی و یا راه اندازی مجدد یوپی اس و قابلیت ارائه منحنی های گرافیکی از وضعیت برق و قابلیت تنظیم دما و مصرف و شارژ بحرانی و غیره را ارائه نماید.

لازم است بدانید که در صورت نیاز به اتصال ژنراتور به یو پی اس باید هنگام خرید یو پی اس به این پارامتر دقت کنید تا دستگاه دارای این قابلیت باشد. دستگاه های یو پی اس سونر با بهره گیری از این قابلیت (قابلیت سینک شدن با زنراتور) می توانند به راحتی به زنراتور متصل شوند و در کنار ژنراتور برق تثبیت شده ای را در خروجی داشته باشند.

شما می توانید انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداری)، استابلایزر و انواع باتری یو پی اس  را با نازل ترین قیمت  از شرکت بهین یو پی اس ماهور خریداری نمایید.

برای خرید یا مشاوره ی رایگان با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *